FAQ – Najczęściej zadawane pytania i nasze odpowiedzi. (dla konsumentów)
Jak to wykonujecie?
Usługa czyszczenia chemicznego jest to nanoszenie odpowiednich preparatów chemicznych oraz mycie gorącą wodą pod ciśnienim. Proces jest powtarzany wielokrotnie aż do uzyskania oczekiwanego rezultatu Dobór środków chemicznych jest zależny od rodzaju powierzchni czyszczonej oraz rodzaju zabrudzeń. Również ciśnienie wody jest dobierane w ten sposó żeby optymalnie czyścić bez powodowania uszkodzeń (50-300 bar). Ważną cechą naszej usługi jest gorąca woda (80-100 st C) której zastosowanie pozwala nam na usunięcie większości zabrudzeń bez konieczności stosowania zbyt dużego ciśnienia wody.
Firma sprzątająca powiedziała, że się tego nie da wyczyścić.
Nie jesteśmy zwykłą firmą sprzątającą, nadsze usługi zaczynąją się tam, gdzie zwykła firma sprzątająca nie jest w stanie sobie poradzić standardowym sprzętem oraz środkami. Nie jesteś pewien, możemy Ci zawsze przekonać wykonując próbę czyszczenia, przekonasz się w ten sposób, jak skuteczne są nasze usługi.
Co potrzebuję wam udostępnić podczas czyszczenia?
Przy usługach czyszczenia wymagamy dostępu do punku w którym możemy w razie potrzeby nabrać wody (czysta, zimna) do swojego zbiornika. Wystarczy jakikolwiek kran.
Czy muszę być cały czas w domu podczas usługi?
Nie jest na niezbędne, wystarczy, że nas ktoś wpuści na teren prac i wskaże miejsce gdzie będzie dostęp do wody. Ważne, że by był ktoś na koniec prac kto odbierze prace podpisując protokół odbioru.
Czy wyczyścicie mi inne rzeczy?
Tak, jesteśmy przygotowani do wszelkich rodzajów powierzchni, najlepiej przed przyjazdem naszej ekipy poinformuj nas o innego rodzaju powierzchniach, które również będą do ewentualnego wykonania (np. kostka brukowa).
Ile to będzie trwało?
Zależy od rodzaju i wielkości powierzchni, przykładowo czyszczenie elewacji z piaskowca domku jednorodzinnego w większości trwa około trzech dni roboczych.
Czym się różni czyszczenie chemiczne od mycia elewacji?
Mycie jest przeznaczone do usuwania stosunkowo prostych zabrudzeń (komunikacyjno- atmosferyczne, porastanie mchem, grzybem i algami itp.), czyszczenie chemiczne natomiast jest to trudniejszy proces, usuwanie wszystkie zabrudzenia, zwłaszcza zastarzałe i na tyle krytyczne, że samo mycie pod ciśnieniem nie daje zadowalającego efektu. Stosowana jest też innego rodzaju chemia, często proces nakładania i zmywania trzeba powtarzać kilkukrotnie.
Mam w domu "karszera", kupiłem środek do czyszczenia, dlaczego nie mogę sam sobie wyczyścić?
Możesz oczywiście spróbować, jeżeli się nie uda to zwróć się do nas. Widzieliśmy już różne rzeczy odnośnie nieudolnych prób czyszczenia, przykładowo przy czyszczeniu piaskowca, efekt był taki że płyty piaskowca albo zostały uszkodzone na skutek użycia zbyt dużego ciśnienia, albo poprostu zamalowane farbą ponieważ wykonawca nie potrafił sobie poradzić z usunięciem zabrudzeń. Wykonawcy próbują albo szklifować takie płyty (co jest kompletną bzdurą, bo zabrudzenia w piaskowcy mogą się znajdować bardzo głęboko i żeby usunąć je należało by tą metodą zeszliwować np. 2 cm grubości, gdzie cała płyta ma 5 cm). Widzieliśmy już próby usuwania zabrudzeń z elewacji tynkowej szczotkami metalowymi, plam na kostce brukowej z oleju silnikowego szlifirkami kątowymi i wiele innych zaskakujących "technik" czyszczenia. Kiedy widzisz, że samemu nie dasz rady, albo twój wykonawca nie radzi sobie z czyszczeniem, pomyśl o skorzystaniu z usług profesjonalnej firmy.
Mam wysoki budynek, jak będzie wyglądały prace na wysokości?
Posiadamy odpowiedni sprzęt do wykonania prac również na wysokości (drabiny, rusztowanie przesuwne aluminiowe), w przypadku kiedy powierzchnia jest wyższa niż 7 m w razie potrzeby korzystamy z podnośników koszowych. Pracownicy są przeszkoleni do prac na wysokościach, mają aktualne badania wysokościowe.
Czy jest możliwość pokrycia powierzchni jakimś środkiem żeby się tak szybko nie brudziła?
Tak, zajrzyj do zakładki impregnacja.
Jak wygląda proces zlecenia usługi od początku do zakończenia?
Jeżeli zdecydowałeś się na zlecenie nam usługi, ustal z nami dogodny termin na wykonanie. Nasza ekpia po przyjeździe na miejsce gdzie ma być wykoanana praca, najpierw dokonuje obmiaru i ocenia inne parametry wykonania usługi. Jeżeli wszysko Ci odpowiada podpisujesz zlecenie (lub umowę przy większych powierzchniach) i rozpoczynamy pracę. Ważane jest to , że znasz przed rozpozęciem pracy dokładny koszt usługi który się nigdy nie zmieni bez Twojej zgody w trakcie wykoanywania prac. Po zakończeniu, kiedy zostaniesz poinformowany o zakończnieu prac, dokonujesz tzw. odbioru prac, sprawdzasz czy wszystko jest zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Jeżeli coś zauważysz co Ci się nie spodoba, pracownicy od razu będą starali się poprawiać znaleziony problem. Po zakończeniu ewentualnych poprawek, spisywany jest protokół odbioru, po zakończnieu którego następuje dopiero rozliczenie płątności za usługę. Jeżeli chcesz fakturę VAT na taką usługę, wpisz dane do wystawienia faktury na protokole odbioru (Nazwa firmy lub nazwisko, adres, numer nip lub pesel), fakturę otrzymasz wtedy na email.
Czy wasze usługi są ubezpieczone?
Tak, nasze usługi są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej (polisa OC)
Na jakim terenie wykonujecie swoje usługi?
Głównym terenem na jakim działamy jest woj. pomorskie a szczególnie trójmiasto i okolice (Gdańsk, Gdynia Sopot, Pruszcz Gdański). Wykonujemy również usługi na terenie całej Polski, przy mniejszych zleceniach należy się liczyć z kosztami dojazdu.
Jak wygląda cennik usług czyszczenia chemicznego?
Cena za czyszczenie chemiczne zależy od rodzaju powierzchni na jaka ma być czyszczona, orientacyjne ceny za czyszczenie chemiczne kształtują się w przedziale 27-78 zł/m2 netto. Przy dużych powierzchniach udzielane są rabaty inwestycyjne nawet do kilkudziesięciu procent.