Metody usuwania oznakowania poziomego są różne, od zamalowywania farbą, poprzez frezowanie do piaskowania i usuwania chemicznego. Rozpatrując poszczególne metody możemy zwrócić uwagę na korzyści i straty wynikające z wyboru danej metody. I tak zamalowanie pasów drogowych czarną farbą (szarą, grafitową, zbliżoną w kolorze podłoża-przeważnie betonu, asfaltu lub kostki brukowej) będzie zdecydowanie najtańszą, najłatwiejszą i najtańszą metodą. Minusy są takie, że nawet najlepszy dobór kolorystyki farby do podłoża i tak będzie się odznaczać miejsce zamalowania, niektórym taki standard wystarczy, gorzej jeżeli chodzi o pasy drogowe na aktywnie używanej jezdni, kierowcy mogą być zdezorientowani (zwłaszcza kierowcy z zagranicy przyzwyczajeni do innych standardów drogowych niż nasze krajowe realia), zamalowana farba może również na skutek tarcia może z czasem pokazać co ma pod spodem, stwarzając już realne niebezpieczeństwo dla ruchu drogowego. Kolejną metodą jest szlifowanie, frezowanie i inne działania zdzierające warstwę farby wraz z podłożem. Taki metody też mają swoje korzyści zwłaszcza na starych i wyeksploatowanych powierzchniach, problem się pojawia w miejscach gdzie mamy kostkę brukową, beton, lub asfalt w dobrym stanie, używając tej metody oprócz usunięcia farby z oznakowania poziomego naruszamy również strukturę podłoża, co może negatywnie wpłynąć na trwałość podłoża (podłoże naruszone jest bardziej podatne na uszkodzenia mechaniczne, degradację na skutek zamarzania i rozmarzania wody itd.).
Metoda którą wykonujemy polega na czyszczeniu chemicznym połączone w razie potrzeby z hydropiaskowaniem. Stare oznakowanie które należy usunąć smarujemy odpowiednim środkiem chemicznym który rozpuszcza farbę którym wykonane zostało oznakowanie nie naruszając podłoża (np. asfaltu), następnie rozpuszczona w ten sposób farba zostaje usunięta za pomocą gorącej wodą pod ciśnieniem. Czasem farba drogowa którą należy usunąć składa się kilku warstw (malowanie kilkukrotne pasów w tym samym miejscu bez usuwania) lub jest wykonane tzw. farbą puchnącą (tworzącą grubą warstwę wystająca na kilka milimetrów ponad podłoże), w takich przypadkach czyszczenie chemiczne wspomagane jest poprzez hydropiaskowanie które zapewnia odpowiednią siłę czyszczenia grubopowłokowego oznakowania.
Przewaga tej metody nad opisywanymi wcześniej jest taka, że oznakowanie zostaje usunietę w całości bez naruszenia powierzchni podłoża.